Domnilor Inspectori,
Întrunirea de azi este a doua din acest an şi astăzi vom face totalurile activităţii noastre pentru primul semestru al anului şi totodată pentru trimestrul II.
Activitatea pentru prima jumătate a anului, Ministerul a apreciat-o, în linii mari, pozitiv la şedinţele operative săptămînale de raportare.
După raportul de activitate din 10.04.2014 pentru primul trimestru , Noi ne-am propus să păstrăm nivelul realizat şi să ne îmbunătăţim activitatea în continuare la cei mai importanţi indicatori, care caracterizează activitatea noastră şi care formează şi suportul tehnico-material al Inspectoratului.
Activitatea noastră, după cum ştiţi, este evaluată după sistemul de 46 de indicatori, această apreciere am făcut-o pentru Ministerul Mediului în rapoartele respective. Aprecierea activităţii subdiviziunilor teritoriale – pentru adunarea de azi, am făcut-o doar în baza a 7 indicatori, care ţin nemijlocit de felul cum noi lucrăm, adică corespund direct atribuţiilor noastre. Repet încă o dată, după acest sistem noi am raportat în I-ul trimestru şi Dvs aţi căzut de acord cu acest sistem ca fiind cel mai practic.
Am să nominalizez aceşti 7 indicatori, ca Dvs să-i ştiţi,să vă deprindeţi cu ei şi să vă expuneţi asupra lor, eu îi voi numi şi voi numi şi valoarea lor, în general pe Inspectorat, pentru acest trimestru şi pentru trimestrul I ca să vedeţi unde avem succese şi unde am rămas în urmă.
Aşa deci:
- Acte de control întocmite (nr.) – tr. I – 3269, tr. II – 4366;
- Procese – verbale cu privire la contravenţii încheiate în total (nr.) – tr. I – 2095, tr. II – 3484;
- Amenzi aplicate în baza proceselor – verbale proprii – tr. I 1453400 lei, tr. II – 1 987 270;
- Amenzi încasate în total, reieşind din amenzile aplicate în baza proceselor – verbale proprii şi a celor parvenite de la alte autorităţi – tr. I – 763449 lei, tr.II – 959 086;
- Prejudiciile cauzate mediului achitate – tr. I – 143422 lei, tr. II – 164 316;
- Servicii prestate achitate – tr.I – 1560264 lei, tr. II – 1 512 144;
- Mărimea plăţii pentru poluarea mediului achitată de poluatori – tr.I – 3988867 lei, tr.II – 2 195 100.
Deci ce vedem? La indicatorii …. ne-am prezentat slab.
De rînd cu aceasta, pe parcursul acestui trimestru noi am realizat şi un şir de alte măsuri importante pentru noi, şi anume:
- Am editat Anuarul IES – 2013;
- Am desfăşurat plenar Bilunarul ecologic de primăvară;
- Am desfăşurat Acţiunile: „Rîu curat de la sat la sat”, „Apa este izvorul vieţii” şi altele.
Azi aşi vrea să aud de la Dvs date concrete cu privire la acţiuni întreprinse de Dvs, informaţii cu privire la obiective ecologice, care formează situaţia ecologică în teritoriul care-l administraţi:
- Cîte staţii de epurare funcţionale avem pe teritoriul dat – care este starea şi eficienţa lor;
- Cîte depozite de deşeuri sunt autorizate la nivelul Primăriilor, adică acelea care sunt ecunoscute de comunitate, cîte au fost închise, este important să ştim, cîte gunoişti stihiinice au fost depistate pînă acum şi cîte au fost lichidate;
- Cîte proiecte de mediu se desfăşoară în raion din FEN şi din alte fonduri pe diferite domenii, un inspector şef trebuie să ştie acest lucru pe de rost;
- Şi altele.
Domnilor colegi! Vă atenţionez că raportarea de azi va servi pentru conducerea IES temei pentru stimularea materială, dar şi pentru aplicarea sancţiunilor disciplinare în cazul cînd se observă o dezorganizare, sau o delăsare în activitatea subdiviziunii, dar aşa cazuri sunt.
O să fim obiectivi, ca şi mai înainte, pentru aceasta am hotărît ca valorile indicatorilor realizaţi să-i împărţim la numărul efectiv de inspectori din subdiviziune şi să determinăm pe ce loc se găseşte fiecare inspecţie pentru fiecare indicator şi în general pe inspectorat, am exclus petiţiile fiindcă numărul lor depinde de voinţa petiţionarului. Domnilor, voi judeca despre eficienţa Dvs după locul pe Inspectorat, care a fost calculat pînă la zecimi, aşa că am stăruit să fim cît mai precişi, dar în baza datelor prezentate de Dvs, nu de alţii.
Încă o dată amintesc, sistemul de distribuire a locurilor ca să ştiţi, după locurile ocupate, Inspecţiile se împart în 4 grupe:
– De la 1 la 10
– De la 11 la 20
– De la 21 la 30
– De la 31 la 35
Fiţi atenţi la ultima grupă, de la 31 la 35, care este cea mai dureroasă fiindcă are urmări.
Prima şi a doua grupă sunt apreciate foarte bine şi bine, grupa a treia – satisfăcător, la grupa a patra – se iau măsuri disciplinare în cazul cînd o subdiviziune se găseşte în această grupă de două sau mai multe ori pe parcursul anului.
Aşa deci să trecem la realizarea Agendei:
- Audierea Rapoartelor selectiv: (întrebări, observaţii propuneri etc):
(Şefii de Agenţii şi Inspecţii – 5- 7 minute )
- Audierea rezultatelor Bilunarului de primavară.
(Dl M.Buzu, şef Direcţie inspectare generală selectiv de întrebat cîte gunoişti au fost închise pe parcursul anului 2013?).
- Lansarea Anuarului IES – 2013.
Vitalie CURARARI, Şeful IES – discurs general – 5-7 minute. (discursul se anezează).
Autorii compartimentelor – 3 minute. (situaţia, propuneri de îmbunătăţire).
- Diverse.
Mesaje din teritoriu şi de la centru, întrebări, aprecieri.
Totalizare
Domnilor, în totalizare, Vă atrag atenţia asupra problemelor cele mai importante pentru perioada următore:
- De ridicat eficienţa controalelor şi raidurilor, toate trebuie să se termine cu procese – verbale, să se calculeze prejudiciul, plata pentru poluare, serviciile prestate etc.
- De intensificat conlucrarea cu APL privitor la salubrizarea localităţilor.
- De intensificat combaterea tăierilor ilicite şi extragerii resurselor minerale.
- De monitorizat efectiv implementarea proiectelor de mediu în teritoriu.
- Să ne pregătim serios de săptămîna mobilităţii Europene din septembrie ca să cuprindem toate raioanele.
- Să ne pregătim cu rezultate bune de pe acum pentru Ziua IES.
- Pregătirea tuturor subdiviziunilor pentru atestearea colaboratorilor după un grafic flexibil, noi trebuie să vedem care este calitatea profesională a colaboratorilor IES.
- De prelucrat rezultatele activităţii după baze de date ca să puteţi reacţiona operativ şi cu date concrete cînd sunteţi solicitaţi de autorităţi, de mass-media, de cetăţeni, de conducerea IES.
- De efectuat măsuri practice de educaţie ecologică.
VĂ DORESC SUCCESE!