Inspectoratul Ecologic de Stat
  • Noutăţi
  • Evenimente
  • Despre Inspectorat
  • Funcţii de conducere
  • Galerie foto
  • Comunicate a IES
  • Contacte
  • Anunț

  • CADRUL LEGISLATIV – NORMATIV
  • Avize şi autorizaţii
  • Gestiunea deșeurilor
  • Protecţia mediului şi biodiversitate
  • Planuri, proiecte, programe
  • Servicii prestate. Taxe şi tarife
  • Comunicate de presă
  • Educaţie ecologică
  • Calendar ecologic
  • Legături utile
  • Arhiva
  • Dicţionar ecologico-juridic
  • Achiziţii Publice
  • Comunicate a IPM
  • Posturi vacante
  • Pregătire profesională
  • Harta
  • Funcţii de conducere
  • CONTROL DE STAT
  • Structura Inspectoratului Ecologic de Stat
  • CONTRAVENȚII DE MEDIU
  • INFORMAȚII UTILE
  • CENTRELE DE INVESTIGAȚII ECOLOGICE
  • ADMITERE UASM
  • ANUNȚ
  • Activitate
  • Membri

Ştiri

  • 8 iulie 2019
    TĂIERI ILICITE
    • Persoană cu funcție de răspundere – amendată. Lilian MUNTEANU, Șef IPM Chișinău Întru respectarea Dispoziției nr.13-d din 27.06.2019 a IPM cu privire la intensificarea măsurilor de combatere a tăierilor ilicite în fondurile forestiere de stat și comunale, în ariile protejate de stat și fâșiile de protecție Inspecția pentru Protecția Mediului Chișinău, urmare a unui  semnal […]
  • 8 iulie 2019
    POPULARE CU FAZANI
    • Puii de fazan pentru raioanele Anenii-Noi, Căușeni,  Ștefan Vodă. Ion BURLACU, Șef, IPM Căușeni Pe 03.07.2019, conform programului de populare cu fazani, Societatea Vânătorilor și Pescarilor  din R.Moldova a plasat  în volierele de la ferma de fazani din s. Talmaza 4400 pui de fazan pentru adaptare la clima locală, fiind asigurați cu apă și hrană. […]
  • 5 iulie 2019
    CONTRAVENȚII DE MEDIU
    • Extrageri ilicite de resurse minerale. Vădim CIORIC, șef IPM Leova IPM Leova urmare acțiunilor de prevenire și contracarare a încălcărilor legislației de mediu efectuate pe parcursul săptămânii sub formă de raiduri de curmare a extragerilor neautorizate a zăcămintelor minerale la 26.06.2019 în s.Tigheci , r-nul Leova a depistat un cetățean, care extrăgea argilă de la cariera neautorizată din localitate. […]
  • 5 iulie 2019
    CONTRAVENȚII DE MEDIU
    • Tăieri ilicite. Ghenadie CIUMAȘ, Șef IPM Bălți La 18.06.2019 Î.M. „Amenajarea  teritoriului și spații verzi” din mun. Bălți a defrișat  doi arbori de specia plop cu diametrele de 46 cm și respectiv de 49 cm în baza autorizației nr.017923 din 13.03.2017 cu termenul de valabilitate expirat la data de 13.03.2018 cu mult înainte de producerea […]
  • 5 iulie 2019
    CONTRAVENȚII DE MEDIU
    • Tăieri ilicite Lilian MUNTEANU, Șef IPM Chișinău Întru respectarea Dispoziției nr.13-d din 27.06.2019 emisă de către IPM cu privire la intensificarea măsurilor de combatere a tăierilor ilicte în fondurile forestier de stat și comunale, în ariile protejate de stat și fâșiile de protecție Inspecția pentru Protecția Mediului Chișinău, în urma raziei efectuate în sect.Buiucani, mun.Chișinău […]

Monitorizare

  • Raport de activitate...

Pagina Oficială a Preşedintelui Republicii Moldova

Parlamentul Republicii Moldova

Official website of the Government of Republic of Moldova

Pagina Oficială a Republicii Moldova în reţeaua Internet

Linia Guvernului cu privire la controlul de stat

Avize şi autorizaţii

Cadrul legal »

  1. Legea privind protecţia mediului înconjurător nr.1515-XII din 16.06.1993.
  2. Legea privind expertiza ecologică şi evaluarea impactului asupra mediului înconjurător nr.851-XIII din 29.05.1996.
  3. Legea privind principiile urbanismului şi amenajarea teritoriului nr.835-XIII din 17.05.1996.
  4. Codul Funciar nr.828-XII din 25.12.1991.
  5. Codul Cod nr.3 din 20093.
  6. Codul Apelor nr.1532-XII din 22.06.1993.
  7. Codul Silvic nr. 187-XIII din 21.06.1991.
  8. Legea cu privire la resursele naturale nr.1102-XII din 06.02.1997.
  9. Legea privind deşeurile de producţie şi menajere nr.1347-XIII din 09.10.1994.
  10. Legea privind fondul ariilor naturale protejate de stat nr.1536-XIII din 09.10.1994.
  11. Legea cu privire la spaţiile verzi ale localităţilor urbane şi rurale.
  12. Legea cu privire la zonele şi fîşiile de protecţie a apelor rîurilor şi bazinelor de apă. Nr.440-XIII din 27.04.1995.
  13. Legea privind protecţia aerului atmosferic nr.1422-XIII din 17.12.1997.
  14. Codul Silvic nr.887-XIII din 21.06.1996.
  15. Legea privind principiile urbanismului şi amenajării teritoriului nr.835-XIII din 17.05.1996.
  16. Hotărârea Guvernului nr.1451 din 24.12.2007 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de atribuire, modificare a destinaţiei şi schimbul terenurilor (M.O. nr.5-7 din 11.01.08).
  17. Instrucţiunea despre ordinea de organizare şi efectuare a expertizei ecologice de stat. Aprobată prin Ordinul Ministerului Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului nr.188 din 10.09.2002 (M.O. nr.14-17 din 07.02.2003 cu modificările efectuate prin Ordinul nr.67 din 27.12.2006, M.O. nr.165-167 din 19.10.2007).
  18. Ordinul Ministerului Ecologiei şi Resurselor Naturale nr.10 din 08.06.2004 „Instrucţiunea privind evaluarea prejudiciului cauzat mediului în rezultatul nerespectării legislaţiei privind subsolul. M.O. 189-192 din 22.10.2004.
  1. ORDIN CU PRIVIRE LA STABILIREA COMPETENŢELOR SUBDIVIZIUNILOR IES

Întru asigurarea executării Legii nr.280-XVI din 14 decembrie 2007 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative, art. IV referitor la Codul apelor nr.1532-XII din 22.iunie 1993 cu modificările ulteriore şi art. XXI referitor la Legea nr.1422-XIII din 17 decembrie 1997 privind protecţia aerului atmosferic, precum şi respectării termenilor de examinare a solicitărilor cu eliberarea autorizaţiilor de folosinţă specială a apei şi autorizaţiilor de emisii a poluanţilor în atmosferă,

ORDON:

  1. Se stabileşte sfera de competenţă a subdiviziunilor Inspectoratului Ecologic de Stat (IES) după cum urmează:
    1. Aparatul central al Inspectoratului eliberează autorizaţii de folosinţă specială a apei, perfectate în Direcţia Expertiză Ecologică de Stat şi Autorizaţii de Mediu în cazurile:
      • captării apelor de suprafaţă a fluviului Nistru şi rîului Prut;
      • captării apelor subterane în volum de 1 mln m3/an şi mai mare;
      • funcţionării staţiilor de epurare biologică (SEB) cu capacitatea de proiect de 400 m3/zi şi mai mare, evacuărilor/deversărilor de ape uzate în apele de suprafaţă în baza normativelor DLA avizate de IES;
      • utilizării cîmpurilor de filtraţie;
      • utilizatorilor de ape ce vor obţine pentru prima dată avizarea normativelor deversărilor limitat admisibile (DLA) în baza soluţiilor de proiect.
    2. Agenţiile şi inspecţiile ecologice eliberează autorizaţia de folosinţă specială a apei pentru obiectele din zona de inspectare în cazurile:
      • captării apelor din sursele de suprafaţă, cu excepţia celor incluse în p.1.1;
      • captării apelor subterane în volum mai mic de 1 mln m3/an;
      • funcţionarii staţiilor de epurare biologică (SEB) cu capacitatea de proiect mai mică de 400 m3/zi, evacuărilor/deversărilor de ape uzate în apele de suprafaţă, în baza normativelor DLA avizate de Agenţii, Inspecţii.
    3. Aparatul central al Inspectoratului examinează, aprobă normativele emisiilor limitat admisibile (ELA) şi în baza lor eliberează autorizaţii de emisii a poluanţilor în atmosferă, perfectate în Direcţia Expertiză Ecologică de Stat şi Autorizaţii de Mediu:
      • pentru activităţile economice existente cu emisiile sumare peste 50t/an, (lista întreprinderilor urmează a fi stabilită de agenţiile şi inspecţiile ecologice şi prezentate IES spre aprobare în termen de 15 zile);
      • pentru activităţile economice şi obiectele noi construite cu emisiile sumare peste 50t/an în baza soluţiilor de proiect, pentru primul an de activitate;
    4. Agenţiile şi inspecţiile ecologice examinează, aprobă normativele emisiilor limitat admisibile (ELA) şi în baza lor eliberează autorizaţii de emisii a poluanţilor în atmosferă:
      • pentru activităţile economice existente cu emisiile sumare pînă la 50t/an, (lista întreprinderilor urmează a fi stabilită de agenţiile şi inspecţiile ecologice şi prezentate IES spre aprobare în termen de 15 zile);
      • pentru activităţile economice şi obiectele noi construite cu emisiile sumare pînă la 50t/an în baza soluţiilor de proiect, pentru primul an de activitate;
  2. Autorizaţiile de mediu se eliberează pe un termen de cinci ani.
  3. Pentru activităţile economice ce dispun de Inventare de emisii a poluanţilor în aerul atmosferic acordate de IES pînă la 30.05.08, autorizaţiile de emisii vor fi eliberate (prelungite) pe termenul de acţiune a acestor inventare.
  4. În cazurile cînd termenii de valabilitate a normativelor ELA, au expirat, iar procesul tehnologic nu a fost modificat şi valorile reale de emisii anuale maximale nu depăşesc cele stabilite, autorizaţiile se eliberează în baza normativelor avizate anterior.
  5. În cazurile cînd termenii de valabilitate a normativelor DLA stabilite au expirat iar valorile reale de deversări anuale maximale nu depăşesc cele stabilite, autorizaţiile se eliberează în baza normativelor avizate anterior luîndu-se în consideraţie măsurile de reabilitare a sistemului de epurare biologică a apelor uzate.
  6. În cazurile cînd evacuările/deversările nu se încadrează în normativele DLA, autorizaţia de folosinţă specială va fi eliberată în baza condiţiilor de deversare provizorie şi măsurilor de reabilitare a sistemului de epurare avizate de IES pe un termen de pînă la 6 luni.
  7. Se abrogă ordinul nr.50 din 18 noiembrie 2003 „Cu privire la delimitarea competenţelor Inspectoratului Ecologic de Stat şi Agenţiilor Ecologice”.
  8. Controlul privind executarea prezentului ordin, precum şi a legalităţii eliberării autorizaţiilor de mediu se pune în sarcina Adjunctului şef Inspectorat-şef a Direcţiei Inspectare Generală.

Documentaţia necesară pentru obţinerea autorizaţiilor/avizelor »

Autorizații »

Documentele necesare pentru eliberarea autorizaţiei de emisii:

  1. Cerere de solicitare a autorizaţiei.
  2. Volumul emisiilor limitat admisibile (ELA).
  3. Planul de acţiuni privind trecerea de la emisiile de poluanţi coordonate provizoriu (ECP) la valori ELA.
  4. Planul grafic de control al emisiilor în aerul atmosferic.
  5. Actul de control ce ţine de protecţia aerului atmosferic.

Documentele necesare pentru eliberarea autorizaţiei de folosinţă specială a apei:

  1. Pînă la depunerea cererii de autorizare se coordonează după caz, cu organele de stat pentru gestionarea fondului apelor, cu autorităţile pentru hidrologie, autorităţile pentru supraveghere sanitară de stat, autorităţile de protecţie a rezervelor piscicole, precum şi cu alte autorităţi interesate:
    1. Autoritatea administraţiei publice centrale pentru supravegherea minieră, în cazul folosinţei apelor subterane.
    2. Autorităţile veterinare de stat în cazul folosinţei apei pentru necesităţile sectoarelor zootehnice şi piscicole.
    3. Autorităţile pentru supravegherea sanitar-veterinară de stat în cazul folosinţei apelor reziduale pentru irigarea terenurilor agricole.
  2. La cererea de autorizare a folosinţei speciale a apei se anexează, după caz:
    1. Normativul deversărilor limitat admisibile în cazul deversărilor de ape uzate în obiectivul acvatic.
    2. Planul de măsuri pentru protecţia resurselor acvatice.
    3. Actul de inspectare a situaţiei ecologice în domeniul protecţiei apelor şi de gospodărire a lor.
    4. Proiectul zonelor sanitare de protecţie a surselor de apă.
    5. Informaţia privind dotarea cu utilaj de protecţie a peştelui.

Avize ale expertizei ecologice de stat »

Lista documentelor iniţiale şi de coordonare necesare pentru obţinerea avizului expertizei ecologice la proiectul de execuţie

  1. Tema de proiectare.
  2. Materiale privind atribuirea terenului pentru amplasarea obiectului, elaborat în conformitate cu prevederile Hotărîrii Guvernului nr.1451 din 24.12.07 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de atribuire, modificare a destinaţiei şi schimbul terenurilor, care trebuie să cuprindă inclusiv şi următoarele documente şi materiale de bază:
    • deciziile autorităţilor administraţiei publice locale;
    • certificat de urbanism;
    • plan de situaţie (încadrare în teritoriu a obiectului);
    • contract de vînzare-cumpărare a terenului sau contractul de dare în arendă;
    • Decizia Guvernului de schimbare a destinaţiei terenurilor agricole atribuite pentru construcţii;
    • avizele de coordonare a agenţiilor ecologice sau inspecţiilor ecologice raionale, centrelor de medicină preventivă municipale/raionale cu privire la selectarea terenurilor pentru amplasarea obiectelor.
  3. Avizul sanitar al Centrului Naţional Ştiinţifico-Practic de Medicină Preventivă sau, după caz, a centrelor de medicină raionale la proiectul obiectului.
  4. Avizele de coordonare ale altor instituţii publice, organizaţii interesate în dependenţă de destinaţia, particularităţile, specificul obiectului proiectat (după caz).
  5. Pentru expertizarea proiectelor ce ţin de folosirea şi protecţia subsolului suplimentar la cele sus enumărate se anexează:
    • proiectul perimetrului minier;
    • actul de confirmare a perimetrului minier;
    • procesul-verbal al Comisiei de Stat pentru rezervele de substanţe minerale utile;
    • actul comisiei de transmitere a zăcămîntului pentru valorificare industrială;
    • avizul expertizei de stat tehno-miniere;
  6. Alte documente şi materiale după caz în dependenţă de specificul obiectului minier proiectat.

Lista activităţilor care necesită expertiza ecologică de stat »

Lista proiectelor şi activităţilor economice supuse expertizei ecologice de stat.

Conform prevederilor art. 2 alin. (2) din Legea nr.851 din 29.05.1996 privind expertiza ecologică şi evaluarea impactului asupra mediului înconjurător „Expertiza ecologică de Stat este atribuită exclusivă a autorităţii centrale pentru resursele naturale şi mediu, care dispune efectuarea ei de subdiviziunile sale structurale şi/sau de organizaţiile din subordine ce constituie sistemul expertizei ecologice de stat.

Conform art.6 al Legii susmenţionate:

  1. Expertiza ecologică de stat este obligatorie pentru documentaţia de proiect şi planificare privind obiectele şi activităţile economice preconizate care influenţează sau pot influenţa asupra stării mediului înconjurător şi/sau prevăd folosirea resurselor naturale, indiferent de destinaţie, amplasare, tipul de proprietate şi subordonarea acestor obiecte, volumul investiţiilor capitale, sursa de finanţare şi modul de execuţie a lucrărilor de construcţii.
  2. Sunt supuse în mod obligatoriu expertizei ecologice de stat:
    1. proiectele de acte legislative şi de alte acte normative, instrucţiunile, normativele şi metodologiile, regulamentele şi standardele referitoare la starea mediului şi/sau care reglementează activităţile potenţial periculoase pentru mediul înconjurător, folosirea resurselor naturale şi protecţia mediului înconjurător;
    2. proiectele convenţiilor internaţionale, proiectele contractelor de concesiune care prevăd folosirea resurselor nat­urale ale Republicii Moldova;
    3. noile proiecte, programe planuri şi scheme vizînd:
      • dezvoltarea economică şi socială a Republicii Moldova, a anumitor zone, raioane, municipii, oraşe, sate;
      • ocrotirea naturii în ansamblu pe teritorii aparte;
      • reconstrucţia municipiilor, oraşelor, satelor;
      • alimentarea cu căldură, apă, gaze, energie electrică;
      • construcţia sistemelor de canalizare ale localităţilor;
      • urbanismul şi amenajarea teritoriului în localităţile urbane şi rurale;
      • construcţia, extinderea, reconstrucţia, reutilarea, modernizarea şi reprofilarea, conservarea, demolarea sau lichidarea tuturor obiectelor economice şi sociale susceptibile să afecteze mediul înconjurător, precum şi a celor care pot afecta starea mediului înconjurător în statele limitrofe, determinate de Convenţia Internaţională privind Evaluarea Impactului Asupra Mediului Înconjurător în Context Transfrontieră, la care Republica Moldova este parte;
      • construcţia căilor de comunicaţie rutieră, feroviară, fluvială, reconstrucţia albiilor rîurilor, construcţiilor hidrotehnice, sistemelor de irigare şi de desecare, construcţia sistemelor de combatere a eroziunilor şi salinizării solului;
      • explorarea şi exploatarea subsolului, inclusiv în zonele cu regim de protecţie a apelor;
      • plantarea vitei de vie şi livezilor în zonele cu regim de protecţie a apelor;
      • producerea şi distrugerea pesticidelor şi altor substanţe toxice;
      • amplasarea şi amenajarea platformelor pentru deşeuri industriale, menajere, agricole şi reziduuri toxice, construcţia sau amplasarea instalaţiilor de prelucrare, neutralizare sau distrugere a acestor deşeuri şi reziduuri;
      • alte activităţi care pot afecta starea mediului înconjurător.

Extras din Ordinul MERN nr.188 din 10.09.2002 (M.O. nr.14-17 din 07.02.2003)

                                                           Anexa 3
                               LISTA
         obiectelor, clădirilor, edificiilor şi instalaţiilor, 
         documentaţia de urbanism şi amenajare a teritoriului 
          şi de proiect a cărora necesită prezentarea pentru 
            expertiza ecologică de stat în subdiviziunile 
        autorităţii centrale pentru resursele naturale şi mediu

-------------------------------------------------------------------------
Nr.|                                     |    Subdiviziunea, unde se
crt|                                     |    prezintă documentaţia
   |                                     |-------------------------------
   |                                     |Direcţia|Direcţia  |Agenţiile şi
   |                                     |generală|expertiză |inspecţiile
   |  Denumirea ramurii şi obiectelor    |impactul|ecologică |ecologice ale
   |                                     |ecologic|şi auto-  |Inspectoratu-
   |                                     |şi mana-|rizaţii de|lui Ecologic
   |                                     |gementul|mediu a   |de Stat
   |                                     |deşeuri-|Inspectora|
   |                                     |lor     |tului     |
   |                                     |        |Ecologic  |
   |                                     |        |de Stat   |
---|-------------------------------------|--------|----------|-----------
 1 |                  2                  |    3   |     4    |     5
------------------------------------------------------------------------
 A   OBIECTE SOCIAL-CULTURALE
 I   Cu    asigurarea   tehnică   de   la
     obiectele şi reţelele centralizate
 1   Case  de locuit, grădiniţe de copii,                          +
     şcoli,  case  de  cultură,  cluburi,
     policlinici,    puncte     medicale,
     clădiri     administrative,     case
     individuale  cu  sobe,   staţii   de
     telefoane,     farmacii,      oficii
     poştale, centre comerciale.
 2   Cu  asigurare tehnică de la  obiecte                          +
     proprii ori obiecte centralizate  la
     etapa  de  proiectare, extindere  şi
     construire (la obiectele din p.1  se
     adaugă     spitale,    noduri     de
     telecomunicaţii,  întreprinderi   de
     comerţ   şi   alimentare,  deservire
     socială).
 B   OBIECTE   CU   MENIRE   INDUSTRIALĂ,
     COMUNALĂ,   TRANSPORT,   ENERGETICĂ,
     TELECOMUNICAŢII, DEPOZITE ETC.
 I   Cu destinaţie industrială:
 1   Întreprinderi     ale      ramurilor              +
     metalurgice,  chimice,   construcţie
     de maşini electronice, electrotehni-
     ce etc.
 2   Întreprinderi forestiere,prelucrarea              +
     lemnului, industriei uşoare, alimen-
     tare, produselor de carne  şi lapte,
     materialelor de construcţie
 3   Obiecte agroindustriale                           +
 a   Complexe  zootehnice şi de  porcine,              +
     fabrici avicole
 b   Ferme de vite cornute şi porcine                  +
 c   De prelucrare a produselor agricole:
     -   în  oraşe, municipii şi centre                +
     raionale;
     - în localităţile rurale;                                     +
 d   Oloiniţe  şi  mori  de  măcinat   în                          +
     localităţile rurale.
 4   Obiecte     de     ameliorare     şi              +
     gospodărire a apelor
 a   Studii      prefezabilitate       şi              +
     fezabilitate,  proiecte,  proiectele
     de   execuţie   pentru  construcţia,
     reconstrucţia,  lărgirea  sistemelor
     de       irigaţie,       construcţii
     hidrotehnice        şi        pentru
     îmbunătăţirea funciară
 b   Studii      prefezabilitate       şi
     fezabilitate, proiectele:
     - instalaţiilor şi dispozitivelor de              +
     protecţie a peştelui;
     -   a  iazurilor  de  prevenire  a                +
     înnămolirii bazinelor de apă,  de
     măsuri  contra eroziunii,  contra
     proceselor geologice periculoase
 5   Cariere  şi  mine  de  extragere   a              +
     zăcămintelor de minereuri
 6   Explorare     şi    exploatare     a              +
     zăcămintelor  de  petrol   şi   gaze
     naturale
 7   Documentaţia  pentru  alte   obiecte              +
     neprevăzute în capitolele A şi BI.
II   Obiecte de menire comunală
 1   Prize   de  apă  şi  instalaţii   de
     epurare a apelor uzate:                           
     -   pentru   oraşe,   municipiile                 +
     Chişinău, Tiraspol, Tighina, Bălţi,
     centre administrativ-teritoriale;
     -    pentru localităţi rurale;                    +
 2   Scheme   de   alimentare   cu   apă,
     canalizare,   a  apelor   uzate   şi
     meteorice,  termoficare,    curăţire
     sanitară, transport:                             
     -  teritoriului naţional;               +
     - pentru   oraşe,   municipiile                   +
     Chişinău, Tiraspol, Tighina, Bălţi,
     centre administrativ-teritoriale,
     zone separate;
     - pentru localităţi rurale;                       +
 3   Uzine de incinerare şi prelucrare  a              +
     deşeurilor     solide      menajere,
     depozite  de prelucrare şi  înhumare
     a  deşeurilor de producţie, menajere
     şi toxice,
     - pentru   oraşele   Chişinău, Bălţi,
     Tiraspol, Tighina.
     - Pentru alte localităţi
III  Obiecte   de  depozitare  de  orice              +
     destinaţie,  transport şi  deservire
     a   transportului,  telecomunicaţii,
     porturi, tuneluri.
IV   Obiecte energetice
 1   Staţii      electrice,     electrice              +
     raionale,  centrale  termoelectrice,
     puncte  termice raionale,  substaţii
     330/110/35 kW
 2   Alte   întreprinderi,   obiecte   şi                          +
     instalaţii ale ramurii.
 C   OBIECTE ŞI CONSTRUCŢII LINIARE
 I   Transport, energetica, telecomunica-
     ţii
 1   Poduri  peste rîuri, intersecţii  de              +
     trafic  în raza oraşelor şi  drumuri
     auto de însemnătate internaţională
 2   Străzi     auto    de    însemnătate              +
     republicană  şi locală, străzi  auto
     de  ocolire,  străzi şi  drumuri  în
     oraşe   şi  centrele  administrativ-
     teritoriale
 3   Străzi   auto   între   localităţile              +
     rurale şi gospodării
 4   Staţii  de  alimentare cu carburanţi              +
     a     mijloacelor    de    transport
     (indiferent    de    amplasare    şi
     destinaţie)
 5   Locuri  descoperite  de  parcare  şi
     garaje pentru vehicule:
     - cu servicii de  deservire;                      +
     - fără servicii.                                              +
 6   Linii de tensiune înaltă:
 a   de 110 kW şi mai mare;                            +
 b   de 35 kW şi mai mică;                                         +
 7   Reţele termice:
 a   De   la   centrale   termoelectrice,              +
     punctele   termice   din   unităţile
     administrativ-teritoriale,
     municipale şi orăşeneşti;
 b   De  la sursele locale de termoficare              +
     în alte localităţi;
 8   Linii de telecomunicaţii aeriene  şi
     subterane:
 a   Magistrale                                        +
 b   între localităţile republicii şi  în                          +
     intravilanul localităţilor
 9   Conducte de gaz:
 a   Magistrale  de  presiune  înaltă  şi              +
     medie       internaţionale        şi
     interraionale,       staţii       de
     distribuire
 b   Reţelele  de  gaz de la punctele  de              +
     distribuire  pînă la consumatori  în
     localităţile rurale şi urbane
10   Reţele    de   conducte   de    apă,                          +
     canalizaţie      în     intravilanul
     localităţilor (fără instalaţii)
11   Conducte   de  petrol   şi   produse              +
     petroliere
 D   DOCUMENTAŢIE DE URBANISM ŞI
     AMENAJARE A TERITORIULUI ŞI
     ANTEPROIECT
 I   Scheme  de  dezvoltare şi  amplasare
     a:
 1   Forţelor  de producţie în teritoriul    +
     ţării
 2   Ramuri  ale  economiei naţionale  şi    +
     industriei
II   Proiecte   de  scheme  complexe   de
     protecţie  şi utilizarea  resurselor
     de apă, silvice, sol, subsol, etc.
 1   A republicii                            +
 2   Unităţilor administrativ-teritoriale              +
     şi localităţilor
III  Proiecte   de  scheme   teritoriale     +
     complexe de protecţie a mediului
IV   Documentaţia    de    urbanism    şi
     amenajare a teritoriului:
 1   Planuri de amenajare a teritoriului:
 a   Planul  de  amenajare a teritoriului    +
     naţional
 b   Planuri  de amenajare a teritoriilor    +
     mun.   Chişinău,  Bălţi,   Tiraspol,
     Bender                                   
 c   Planuri de amenajare a altor  centre              +
     administrativ-teritoriale,
     regionale (zonale, raionale)
 d   Planuri   locale  de   amenajare   a              +
     teritoriului       (interorăşeneşti,
     intersăteşti, orăşeneşti, săteşti)
 2   Planuri urbanistice
 a   Planurile  urbanistice  generale   a    +
     municipiilor    Chişinău,     Bălţi,
     Tiraspol, Bender
 b   Planurile  urbanistice generale  ale              +
     altor      centre     administrativ-
     teritoriale
 c   Planurile urbanistice zonale                      +
 d   Planurile urbanistice de detaliu                  +
 V   Scheme   de  protecţie  şi  folosire    +
     complexă  a  resurselor  de  apă   a
     bazinelor   rîurilor  pe  teritoriul
     republicii
VI   Proiecte  de  creare  a  zonelor  şi    +
 a   fîşiilor    de   protecţie    pentru
     rîurile  Nistru,  Prut,  Dunărea  şi
     lacurile Cahul şi Ialpuh
 b   Rîul  Răut,  Bîc,  Botna,  Cogîlnic,              +
     Ialpug
 c   Pentru alte rîuri                                             +
VII  Proiecte  de  acte  legislative  şi     +
     alte acte normative, instrucţiunile,
     normativele şi metodologiile,  regu-
     lamentele şi standardele referitoare
     la starea mediului şi/sau care reg-
     lementează activităţile  potenţial
     periculoase pentru  mediu, folosirea
     resurselor naturale şi protecţia me-
     diului
VIII Proiectele convenţiilor internaţio-     +
     nale, proiectele contractelor de con-
     cesiune, care prevăd folosirea resur-
     selor naturale ale ţării
IX   Proiecte  de  interes  naţional,  de    +
     importanţă  deosebită,   precum   şi
     cele  elaborate de agenţii economici
     din străinătate
 X   Documentaţia evaluarea impactului       +
     asupra mediului înconjurător
IX   Alte materiale şi documente ce nu s-              +
     au indicat în capitolele A, B, C, D
------------------------------------------------------------------------

    NOTE:
    1. Cerinţele  faţă de volumul documentaţiei şi ordinea de prezentare
sunt  expuse în lista documentelor, care necesită de a fi prezentate  de
către beneficiarii în subdiviziunile respective ale autorităţii centrale
pentru resursele naturale şi mediu (anexa 2).
    2. Documentaţia   de   proiect   pentru  construire,   reconstruire,
extindere,  reutilare  şi modernizare tehnică, reprofilare a  obiectelor
după  volum,  componenţă  şi conţinut trebuie să  corespundă  cerinţelor
documentelor normative, metodice, instructive, directive, legislaţiei în
domeniul protecţiei mediului.
    3. Expertizarea  ecologică  a documentaţiei cu privire la  aplicarea
tehnologiilor, utilajului şi materialelor de import sau nou elaborate se
efectuează de către Institutul Naţional de Ecologie la etapa iniţială de
proiectare.

Anexa 3 modificată prin Ordinul Ministerului Ecologiei şi Resurselor Naturale nr.67 din 27.12.2006, în vigoare 19.10.2007


Share

© 2009-2023 Inspectoratul Ecologic de Stat